Exposició Actual"Exposició Actual"

Exposició Actual
Exposicions  >  Exposició Actual

DALÍ, CADAQUÉS, Un vincle captat per Joan Vehí

Exposició ubicada actualment al Museu de Cadaqués, es pot visitar durant tot l'estiu de 9.30h a 20h (diumenges tarda tancat)

Aquesta exposició ens proposa un suggerent apropament a Salvador Dalí que ens permet copsar l'essència del personatge mitjançant un testimoni únic i irrepetible: Dalí a través de l'objectiu de Joan Vehí.

Un Dalí captat immers en el seu entorn íntim i familiar, o bé en ple procés de treball, i fins i tot en les més expressives actituds festives i provocadores, dota l'obra de Joan Vehí d'una gran singularitat, ja que Joan Vehí no era un estrany en l'entorn familiar dels Dalí, sinó un més d'entre els habituals de la casa, era el fuster i home de confiança a qui li fou permès immortalitzar en instantànies diferents seqüències de la vida del geni. El tracte amè i quotidià entre 'artista i el fuster-fotògraf ha aportat un remarcable valor afegit a les fotografies fetes per Joan Vehí, ja que ens ensenyen gairebé sempre el Dalí de casa, en la normalitat, fugint de les llargues sessions fotogràfiques, que es mostra real, sense filtres, i que contrasta amb l'altre Dalí, en ocasions provocador de l'impacte visual i amb gran domini dels muntatges artístics. Aquesta doble vessant que Joan Vehí ha sabut captar de l'artista converteix les imatges que conformen aquesta exposició en excepcionals.

-Pere Maset

Tornar a "Exposicions"